28 de novembre 2005

CICLOTURISTES DE LA COALI: ALPS 2006

Havent fet una temporada pletòrica, els ciclo's de la Coali Premianenca es preparen per l'objectiu de la temporada 2006: Els Alps. Després de coronar Tourmalet, Aspin, Calvarie, Llac de les Bulloses, Montserrat, Sta. Fe del Montseny, Coll Formic...en un any de grans ciclosatisfaccions...en RAMON SALA I L'ÀNGEL ja hem apuntat els objectius del 2006...pujar en bici dos sostres del Tour: Iseran (2770 metres) i Telegraph/Galibier (2450 metres). Qui s'apunta?

5 comentaris:

Anònim ha dit...

US AFAITAREU LES CAMES?

Anònim ha dit...

Hola! Volia debatre amb tu un tema que fa temps que em ronda pel cap. Farà cosa de tres mesos, anava amb el ctoxe cap a la feina tot xino-xano pel carril dret de la Nacional-II. Just després de l'Ajuntament, va sortir un ciclista des del carrer que dóna amb la carretera per incorporar-s'hie quan passava jo per allà. El molt imprudent no va mirar cap a l'esquerra i de què no l'atropello. Aortunadament, jo anava a 30 Km/h i no passava cap altre cotxe pel carril de l'esquerra. Hi ara obro el debat: què hagués passat si no hagués reaccionat adequadament? La culpa era seva, i gràcies a Déu no va passar res. El vaig pitar com no havia fet mai abans i la gent del meu darrere va reaccionar de la mateixa manera que la meva. El tio em va enviar a la merda; vaig bufar, i jo, que he anat a escoles privades -és per crear més polèmica, hehe!-, vaig cedir-li el pas per prosseguir els nostres trajectes. I si l'hagués atropellat? Jo tinc el cotxe assegurat, però i ell? No hauria de pagar una assegurança si ocupa una via pública? Les bicicletes no hauries d¡estar matriculades? Qui hagués pagat la seva cura? La meva companyia? Si jo demostro en un judici que la culpa és exclussivament seva, és lícit que la responsabilitat sigui del vehicle motoritzat, en aquest context?

Anònim ha dit...

Hola de nou. Veig que el meu nom no ha sortit. Sóc la Toni.

Àngel 'Soulbizarre' ha dit...

Toni, el cas que descrius és totalment habitual, el que passa és que aquest ciclista no és un cicloturista, més aviat és un que tant punt pot anar en bici a la brava com conduir un cotxe a 180 per hora. Vull dir que la cosa entra en la casuística més individual. Tens raó, però, en el cas de les matriculacions, crec que caldria censar ciclistes i treballar el tema de les assegurances, per exemple la Federació Catalana de Ciclisme inclou assegurances en els seus afiliats, el tema està totalment desregulat. Em quan al ciclisme en general caldria definir totes les modalitats, i fer-ho de manera documental (inspirem-nos en models europeus al respecte)... no només pel que fa al ciclista sinó també a les relacions bici/cotxe, la categorització de les vies "cyclables" etc... El cas que has passat tens tota la raó. Una altra cosa personal i compartida amb en Ramon Sala és que nosaltres que som usuaris de la carretera ja hem desestimat l'utilització de la NII, per exemple: anem a Argentona des del camí del Mig, travessem urbanitzacions i empalmem amb la carretera vella d'Argentona, la cosa és així...els carrils de bicicleta a l'estat espanyol són absurds o inexistents. A Alemanya, només a l'estat de Waden W. (zona Stuttgard/Tübingen) hi ha una xarxa de 600 KM per ciclos...i no són carrils específics només...són PISTES ASFALTADES I REGLAMENTADES especials només per bici!!!! Ho vaig provar fa 10 anys i fou un orgasme en dues rodes (boscos, prats, viles, ponts, tot....sense cotxes....)

Anònim ha dit...

Doncs compartim el mateix punt de vista. Aquesta demanda que fas és encara utòpic, aquí. Hi ha tantes infrastructures per construir: pistes de bàsket, futbol... A Anglaterra també funciona com a Alemanya. Ja en parlarem. Salut!