27 d’octubre 2010

GREGORY ISAACS. Ens deixa La Veu de Jamaica.


Bob Marley, Peter Tosh, Jackie Mittoo, Don Drummond... i aquests dies Gregory Isaacs. El cofre de l'Illa del Tresor perd una altra joia. Els amants de la música jamaicana recordem aquesta figura imprescindible del reggae roots.
Encara el veiem a la sala Apolo de Barcelona, dos o tres anys enrera, amb trajo i barret, amb la seva delicada veu i unes taules escèniques impecables. Àngel Arana, Xavi Lou Roig... quina nit, aquella, a l'Apolo, oi?

Mister Cool Ruler forever!


TVJ MORNING NEWS - ★GREGORY ISAACS DIED IN LONDON ...

Valorat en 5,0 de 5,0 possibles

- 6 min - Fa 1 dia - Penjat per InfamouzRedzz

Gregory Isaacs dies 6:47 AM We need the Public DefenderNo longer a land of wood; is water next?Usain Bolt's refreshing storyHow Haiti ...
www.youtube.com/watch?v=8TRNeA

3:24 Added to queue GREGORY ISAACS : Tune inby rasorder


Gregory Isaacs, The Cool Ruler: REST IN PEACE, GONE BUT ...
  1. Valorat en 4,9 de 5,0 possibles

    - 6 min - 6 Gen. 2008 - Penjat per madameproducer

    Gregory Isaacs performs at SunSplash '91 in Montego Bay Jamaica;a medley of his songs.
    www.youtube.com/watch?v=97pewb6qvLU - more videos


El músico jamaicano Gregory Isaacs, una de las voces más conocidas del reggae, falleció en Londres, a los 59 años, a causa de un cáncer de pulmón. Famoso por su interpretación de canciones como Night nurse, My only lover o Cool down the pace , Isaacs murió ayer en Londres, según publican hoy medios de prensa británicos y jamaicanos.

Isaacs nació en Kingston (Jamaica) y desde muy joven le interesó la música de los grandes del soul norteamericano. Considerado uno de los artistas exquisitos del reggae, su estilo era sensual y melódico. Sin embargo su fama era la de un personaje conflictivo, similar al que interpretó en la película Rockers (1978). Su conocida adicción a las drogas, que llegaron a afectar su voz, le causó tanto problemas de salud como con los tribunales.

Uno de sus primeros éxitos fue My Only Love, tema considerado como la primera grabación en el género Lovers rock, y en los años 70 se convirtió en uno de los más grandes intérpretes de reggae del mundo. Su discografía abarca más de quinientos álbumes, muchos de ellos recopilaciones de sus éxitos. El último de ellos salió en 2008, Brand New Me, y se trató de un álbum de estudio. El tema principal de Night Nurse tuvo una versión hecha por el dúo jamaicano de reggae Sly y Robbie con la participación de Simply Red que triunfó en Gran Bretaña en 1997.

4 comentaris:

Ganja in the pocket ha dit...

quin videuuuu més bonic el segon oh!

Àngel 'Soulbizarre' ha dit...

és de la collida Tune In, un material dels setanta finissim

per cert, company, a veure si la ganja protatil surt del teu "pocket".

salut!

Iñaki Anasagasti ha dit...

Els primers temps de Isaacs eren fan-tas-tics i la seva veueta era un fil que servia de gronzador entre els baixos saturats i les guitarres seques i retallades del reggae clàssic. Jo recomano una cançó del senyor Isaacs que es diu Diplomatic Fool, sí sí senyorots

penyabogarde ha dit...

ja saben vostès que el Barça va guanyar un partit de futbol intercontinental a Ceuta?